Инж. Симеон Славчев: Да се разшири и модернизира трамвайната мрежа в София

Трамвайният транспорт в София днес е един от най-масово използваните, не само защото е бърз и спестява много време на пътниците, но и защото се превърна в един от най-удобните и комфортните в столицата.

На 14 януари 1901 година е пуснат първият електрически трамвай в София. Днес трамваите в София се движат по трасета с обща дължина над 300 км. През 1934 г. на територията на столичен район Красно село е изградено първото голямо трамвайно депо. В него през 1951 г. е създаден и завод за производство на трамвайни мотриси.

Първата в София трамвайна линия със стандартното за Европа междурелсие от 1435 mm (сегашна линия №20) е открита през 1987 г. Дотогава всички трамвайни линии в София са теснолинейни (с междурелсие 1009 mm). На 17-ти февруари 2010 е пусната трамвайна линия номер 23. Трасето свързва ж.к. Дружба 2 и ж.к. Дружба 1. В последствие е удължено и сега свързва ж.к. Дружба 2 и Младежки театър.

Тази година предстои да бъдат напълно подменени трамвайните релси по линия №5 от Съдебната палата до Княжево. Също така всички трамвайните мотриси ще бъдат подменени с чисто нови, а трамваите ще преминават с приоритет на всички кръстовища. По този начин значително ще се намали времевия интервал на трамвай №5 по цялото му трасе и той ще бъде от най-бързите, удобните и предпочитани.

Един от приоритетите ми като общински съветник в Столичния общински съвет е не само да се оптимизират всички трамвайни линии в София, но и да се изградят нови трамвайни трасета. Изключително важно е и ще работя да бъде удължено трасето на трамвай №23 от бул. Копенхаген до метростанцията в Младост 3. Това на практика ще превърне трамвая в довеждащ транспорт.

Също така през 2018-та година ще бъдат анализирани и други възможности за удължаване или за изграждането на нови трамвайни трасета в София, тъй като трамвайния транспорт освен всичко друго е един от най-екологично чистите.

No Comments Yet.

Leave a comment