Симеон Славчев: Да се направи регистър на фирмите с некачествено изпълнени обществени поръчки

Да се направи регистър на фирмите, участващи в конкурси за обществени поръчки, за да се знае кои дружества работят качествено. Това предлага общинският съветник и съпредседател на Политическа група 5 инж. Симеон Славчев в предаването "Резонанс" по "Евроком".

Заедно с колегата си от ПГ5 в СОС Иван Велков коментираха развитието на столицата, предприемането на мерки и действия в подготовката на София за европредседателството. Общинските съветници казаха мнението си за доклада на датския специалист Ян Геел, безопасността на столичани, неосветените пешеходни пътеки, както и новите пешеходни зони в столицата.

"Трябва да се помисли за начина на обществените поръчки. Според мен там е разковничето. Когато в критериите има най-ниска цена, доста фирми предлагат цена под себестойността и няма как да се извърши качествено. Техническите показатели трябва да бъдат водещия критерий, опита и коректността също. Да се направи регистър на всички фирми, които искат да извършват тези дейности. Да бъдат вписвани там и всеки, който си е позволил нещо с обществени средства да има образно казано една черна точка. А при следващо участие в конкурс за обществена поръчка тази черна точка да повлияе при избора на изпълнител ", обясни Симеон Славчев.

Такъв регистър в Австрия работи много добре, допълни Иван Велков. И двамата бяха категорични, че това ще бъде направено като предложение и в СОС, но все още трябва подготовка.

Евродепутатите няма да видят автобуси и незаконния паркинг пред храм паметника "Св. Александър Невски" по време на европредседателство на България през 2018 г. "До тогава ще бъде премахнат. В момента се търси къде да паркират автобусите. Стартирах инициативата и в нея се включиха гражданите, неправителствени организации, Светия синод и други организации. И това се превърна в един работещ модел за решаване на даден проблем", каза инж. Симеон Славчев.

Иван Велков пък бе критичен към доклада на Ян Геел, тъй като бил кратък, а се очаквало в него да има по конкретни във времето и пространството мерки. "В един нормален град хората искат едни и същи неща. Това че някой от скандинавските страни ни казва тук правите глупости не означава нищо. А София е ужасно мръсен и амбулантен град, и с подобряването само на някои ресори едва ли ще изравним качеството на живот, коментира Велков.

"Важно е какво от доклада на Геел ще възприеме, защото всички тези политики сме ги виждали в други европейски градове и столици, но да видим какво ще се приложи на практика. Ние като ПГ5 настояваме най-вече за електрическата мобилност, освен електромобилите и хибридите да навлязат и електробусите. Това е една от първите стъпки, но най-важна за превръщането на София в зелен град", допълни Симеон Славчев.

Двамата общински съветници припомниха, че заслугата за приемането на Стратегията за достъпна градска среда е реализация на приоритет на групата, който е станал приоритет и на СОС. А този документ също е част от политиките на Столична община, които трябва да намерят практическо приложение за подобряване на начина на живот на столичани.

Като един от вносителите на доклада в СОС, инж. Славчев бе категоричен, че изграждането на интермодалния възел между Люлин и Обеля с публично-частно партньорство има переспектива в развитието и проеобразяването на София в зелен град.

No Comments Yet.

Leave a comment