Инж. Симеон Славчев предложи да се разработи Стратегия за автогарите в София

Да се разработи Стратегия за автогарите в София и да се забрани влизането на автобуси "Случаен превоз" и туристически в центъра. Това предложи общинският съветник и съпредседател на Политическа група 5 инж. Симеон Славчев на днешното заседание на постоянната комисия по транспорт и туризъм в СОС. Предложението му бе във връзка с мерките по „Механизъм с оперативни мерки за обособяване на зони с ниски емисии на вредни вещества чрез ограничаване на движението на МПС на територията на СО".

Общинският съветник иска да се предотврати създаването на нерегламентирани и незаконни автогари в столицата, каквито вече се забелязва, че съществуват. След сигнали на столичани Симеон Славчев успя да премахне незаконната автогара пред храм-паметника "Св. Александър Невски". В момента обаче се наблюдава, че има условия за създаване на нови на неподходящи места в столицата.

"Когато имаме цялостна визия и Стратегия тогава ще се обособят зони, подходящи за спиране на автобусите. Автогарите да бъдат по направления и да са в началото на града, за да не влизат рейсовете в центъра на София. Като предприемем мерки за стимулиране на гражданите да слязат от личните си автомобили, трябва да ограничим и автобусите. Зоните, в които ще спират трябва да са на места, където може да се направи връзка с градския транспорт", аргументира се общинският съветник.

Предложението му получи подкрепа и от останалите членове на комисията както и от председателят Екатерина Йорданова и зам.-кметът по околна среда Йоанна Христова.

На днешното заседание на комисията бе представен междинен доклад за Плана за устойчива градска мобилност на Столична община. Столичният градски транспорт е бавен и това го прави неконкуретноспособен, а пътната мрежа е разрушена и на места недоизградена. Системата за таксуване била неадекватна, пътниците да се таксуват времево, бяха част от констатациите на експертите, работещи по Плана.

Още в началото на мандата инж. Симеон Славчев предложи да се изработи План за устойчиво развитие на мобилността, който да даде реална картина за състоянието в София. Повече от година по-късно Планът предстои да бъде приет окончателно на сесия на СОС и на негова база да се направи Генерален план за движението в София.

 

No Comments Yet.

Leave a comment