Запълването на дупките ще се реши, ако по нов начин се формира бюджетът на СО

Дупките по столичните улици предизвикаха напрежение, но и шеги, и майтапи сред общински съветници. С пълнене на дупки започна "Денят на живо" по Канал 3, където участва общинският съветник и съпредседател на Политическа група 5 инж. Симеон Славчев.

"Ще призова премиера Бойко Борисов да застане първи, да даде личен пример и да застане до най-голямата дупка като министър председател. Да видим как ще се запълни тя. Това в рамките на шегата", каза общинският съветник като продължение на призива на Бойко Борисов "до всяка дупка полицай".

Реалността е трагична, тъй като има крайградски улици, които 30 - 40 години не са виждали ремонт. Инж. Славчев обясни, че решаването на проблема минава през планиране и нов начин на формиране на бюджета на Столична община.

"Ако си спомняте сме коментирали бюджета и начина на формиране. Ние от ПГ 5 неслучайно предложихме бюджетът да се формира по коренно различен начин от досегашния. И това трябваше да стане, защото няма как всички дупки на София наведнъж да бъдат запълнени, ако всяка година не се планират средствата. Има технология, а тя не се спазва. Затова задаваме тези въпроси в общината", припомни общинският съветник.

Според него е недопустимо е да се правят ремонти в дъжда. "Планирането е ключово и когато получим сигнал за належащи ремонти веднага реагираме. Трябва да има наказателни точки. Този, който е извършил некачествено ремонта да получава "черни точки". Има система, по която това може да стане и трябва да се започне отнякъде. Законът може да се променя, той не е постоянна величина", обясни инж. Славчев.

Според него няма логично обяснение как се взимат мерки срещу мръсния въздух в София, а в същото време СОС прие решение за изграждане на завод за изгаряне на RDF в центъра на София.

"RDF това е продуктът след сепарация на твърдия битов отпадък. И тази маса СО има идея да гори в центъра на София при положение, че се опитваме да ограничим хората и ги призоваваме да не горят отпадъци. Ние предлагаме на масата да се сложат всички варианти и всички технологии. Това е възможно, защото още сме на изходна точка. Да се видят икономическите и екологичните плюсове и минуси и на тази база да се вземе крайното решение каква технология да се използва. Защото вече има иновативни и модерни технологии, които могат да заместят изцяло, през боклука на столичани и дизеловото гориво на градския транспорт. Тоест ще имаме два ефект.  Притеснителното е и друго нещо, че този отпадък ще се минава през София, по Ботевградско шосе, това са по 4 камиона на час. Освен това от инсталацията ще има фини прахови частици и това е безспорно", коментира съпредседателят на ПГ5.

"Обръщам внимание, че единствените политически групи, които подкрепиха това решение бяха БСП и ГЕРБ срещу всички останали в СОС. Процесът е на изходна точка и е обратим. Затова призоваваме това решение да се преразгледа в СОС и колегите от БСП и ГЕРБ. Ние ще внесем доклад с алтернатива на тази инсталация", категоричен бе инж. Славчев.

Той е категоричен, че има алтернатива на тази инсталация, която на 100% покрива и осигурява разхода на дизелово гориво в градския транспорт.

No Comments Yet.

Leave a comment